bergen, woestijnen en andere uitersten - Reisverslag uit Jodhpur, India van Evelien - WaarBenJij.nu bergen, woestijnen en andere uitersten - Reisverslag uit Jodhpur, India van Evelien - WaarBenJij.nu

bergen, woestijnen en andere uitersten

Door: eveliensmit

Blijf op de hoogte en volg Evelien

11 Augustus 2011 | India, Jodhpur

Zoals beloofd nog een korte update van mijn avonturen in Tanzania en India. De laatste keer dat ik jullie via deze weg op de hoogte bracht was ik nog samen met Roos.

Geheel geintegreerd in de Tanzaniaanse cultuur hadden Roos en ik ons vergist in de dagen en daarom had ik 1 dag alleen in Dar es Salaam. Na een lange dag mocht ik s' avonds Nick ophalen van het vliegveld en kon ons avontuur beginnen.

Zoals menig persoon van ons gewend is zijn wij vrij impulsief. Zo kwamen wij nu dan ook op het idee om een berg te gaan beklimmen. Op de dag dat we onze gids onmoeten en hij een lijst van spullen opnoemde die we nodig hadden stonden we met onze mond vol tanden. Aan 1 ding hadden we gedacht; bergschoenen. Maar hakuna shida: we konden de rest wel lenen. Dus gingen wij geheel in stijl in te grote mannenkleding de berg op. Het laatste stuk van de klim vond plaats in het donker, om 1 uur 's nachts werden we verwacht. Het licht werd verzorgd door de sterren en een hoofdlamp. Na 6 uur klimmen op los grind, stijle rotswanden en diepe afgronden bereikte we de top bij zonsopgang.En het was adembenemend!

Op dit punt hadden wij gedacht dat we het zwaarste hadden gehad. Helaas. Dezelfde dag gingen we de gehele berg van 4.5 km nog weer afdalen. Na 15 uur klimmen kwamen we strompelend en invalide beneden aan, maar we hadden het gehaald.

Hierna vervolgden we onze reis naar Kabanga en heeft Nick een aantal dagen kunnen geniet van het Holland house, de gastvrijheid en eten van de nonnen, cuisine alla Evelien en Rosanne en heb ik hem rondgeleid in het ziekenhuis en de omgeving. De laatste dagen hebben we in Kigoma op een verlaten strandje tussen de aapjes rondgebracht.

Toen waren de dagen van rust afgelopen, we vervolgden onze reis naar het volgende continent en landen in India. Een wereld vol kleuren, lekker eten, prachtige gebouwen,tuk tuks en mensen, heel veel mensen... We zijn inmiddels 1 week in India en hebben gigantische hindu tempels, forten en uitgestrekte woestijnen meegemaakt. In tegenstelling tot NL loopt de temperatuur hier op to 50 graden en snap ik eindelijk het nut van de siesta.

Je rol als toerist lijkt hier soms omgedraaid en wij zijn met onze blonde haren en blauwe ogen vaak het object van de camera's van gehele (grote) Indiase families. Alle kinderen (dit zijn er veel) worden 1 voor 1 naast ons neergezet om samen met deze vreemde wezens op de foto's te worden gezet.

Onze verdere indrukken van India:

- Het verkeer van Tanzania is heerlijk rustig in vergelijking met India
- Dit komt vooral omdat India ook nog kamelen en losse koeien aan het dagelijkse verkeer heeft toegevoegd.
- Kamelen rijden is niet goed voor je derriere.
- Geloof niet saai hoeft te zijn als je de rattentempel bezoekt. Tussen de honderden ratten lopen en zien hoe voedsel en melk gedeeld wordt met de ratten.

We hebben nog 2 weken in dit prachtige land, dit is waarschijnlijk de laatste update tot we weer terug vliegen op de 26ste

Namastee

  • 11 Augustus 2011 - 13:28

    Je Verloren Vriendin:

    nou,lekker is dat dan allemaal. Ik zit hier in een ijskoud NL en jij zit daar met al je gave ervaringen in verwegistan!
    Had natuurlijk al een update gekregen via de mail, maar wat gaaf lieverd!Ben zo benieuwd naar de foto's en al je verhalen van je avonturen dat ik, en waarschijnlijk vele met mij, niet kan wachten tot je weer in NL bent!Ik heb je in tegenstelling tot de rest maar 6 weken moeten missen, maar ik vind het lang genoeg!
    Lieverd, hele dikke kus voor jou en Nick, groetjes van moeders de zebra en tot heel snel enne je weet het hé, hakuna shida lieverd!!!

  • 11 Augustus 2011 - 18:47

    Myrna:

    he lieve meid!! ik blijf smullen van al die verhalen en ervaringen die je daar op doet, maar kijk natuurlijk ergens ook wel heel erg uit naar je terug komst :) houd dit berichtje even kort. wilde alleen even kwijt hoe gaaf ik het vind dat je ons in al die drukte op de hoogte houd hoe het met je is!! heel veel liefs

  • 15 Augustus 2011 - 12:05

    Jos:

    Dag lieverds,

    Hartelijk dank voor deze mooie update. Evelien, zoals we dat inmiddels van je gewend zijn, was dit weer een prachtig verhaal, maar we zien nu toch wel erg uit naar jullie live-update op 26 augustus. Geniet er nog van die laatste weken!

    Veel liefs en groeten,
    Oldy en Jos

  • 07 Juli 2014 - 00:17

    Renate Bosch:

    Lieve Evelien,

    Zet de link alvast in mijn favorieten, zodat ik niks ga missen van jou mooie reis!

    Namaste Renate

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Jodhpur

Evelien

Actief sinds 28 Jan. 2011
Verslag gelezen: 429
Totaal aantal bezoekers 20324

Voorgaande reizen:

25 Juli 2014 - 29 December 2014

Wereldreis 2014

17 Februari 2011 - 26 Augustus 2011

Stage in Tanzania en reizen in India

Landen bezocht: