paradise on earth - Reisverslag uit Kabanga, Tanzania van Evelien - WaarBenJij.nu paradise on earth - Reisverslag uit Kabanga, Tanzania van Evelien - WaarBenJij.nu

paradise on earth

Door: eveliensmit

Blijf op de hoogte en volg Evelien

13 Juni 2011 | Tanzania, Kabanga

Lieve allemaal,

Waarom lijkt het toch altijd alsof de tijd 3x zo snel gaat als je vakantie hebt? Het lijkt nog maar een dag geleden dat Roos en ik haar moeder en zus van het vliegveld(lees: zandweg inclusief schuurtje om in te plassen) in Kasulu oppikten en nu ben ik alweer terug in het vertrouwde ‘Holland house’.

Maar het waren 3 fantastische weken. De eerste dagen hebben we met zijn 4en doorgebracht in Kabanga. Uiterst goede herinneringen heb ik aan de 2 grote zakken snoep die uit de backpacks van onze gasten werden gevist (zie foto’s). Deze hebben wij natuurlijk dan ook binnen een recordtijd naar binnen gewerkt. In combinatie met al het voer dat ik in de daaropvolgende drie weken naar binnen heb gewerkt niet zo’n briljant plan en daarom ben ik maar aan een dagelijkse hardloopsessie begonnen (hopen dat het niet bij de 3 keer van nu blijft). Tijdens de dagen in Kabanga hebben we Nienke en Annemarije geïntroduceerd in ons leventje in Kabanga.

Het tweede stadium van onze reis brachten we door in Kigoma om een paar dagen lekker te vertoeven aan het strand. Dit plan werd echter verstoord door een inbraak in onze hotelkamer en een aanval van een zebra op de moeder van Roos(ja echt waar). Gelukkig maakte iedereen het na deze voorvallen nog redelijk goed en was de schade te overzien. We vonden echter wel dat we een onbezorgde tijd hadden verdiend in de vorm van een 2daags verblijf in het Hilltop hotel. Hier zijn we in de watten gelegd met ligbedjes aan het zwembad en muffins als ontbijt. De golfkar van het hotel was tijdens ons verblijf echter niet veilig en een nachtelijk ‘joy ride’ was dan ook onvermijdelijk. Eenmaal aangesterkt vervolgde onze reis naar Mwanza om te starten aan onze safari.

Vijf dagen lang hebben we de taferelen van moeder natuur mogen aanschouwen. Staand op de stoelen van de auto heb ik heel wat dieren van uit ons open dak mogen bekijken. Enkele hoogtepunten waren; leeuwen die jagen op gazelle’s, een kudde van 300 gnoe’s op de weg, olifanten die gehele bomen uit de grond trekken, bavianen die elkaar van achteren bespringen, een bijna uitgestorven neushoorn, aarsgieren die een karkas leeg pikken en luipaarden en leeuwen die in de bomen liggen.

Na deze spectaculaire versie van diertjes bekijken restte ons alleen nog een week op Zanzibar: het bounty eiland van Tanzania. Het eiland waar de rastamannen kokosnoten voor je open slaan om leeg te drinken, waar de zeeën echt blauw zijn en de stranden parelwit. Aangezien onze accommodatie op het strand lag, 10 meter verwijderd van de zee hebben we hier de meeste tijd vertoefd. We zijn alleen vanuit ons hangmatje gegaan om een ochtend met dolfijnen te zwemmen en om een dagje in Stone Town door te brengen. Het met dolfijnen zwemmen ging uiteraard geheel op Tanzaniaanse wijze in een krakkemikkig houten bootje zonder enige verdere uitleg. Het enige wat onze ‘kapitein’ tegen ons schreeuwde toen we midden op zee zaten in onze bikini’s met flippers en snorkelset was: ‘JUMP’. Oké, nou ja dan dat moet dan maar, op hoop van zegen. Gelukkig waren er geen haaien in de buurt en is iedereen weer veilig aan wal gekomen. Een andere geheel nieuwe ervaring voor mij was Japans eten. Onze accommodatie werd gerund door een klein lief Japans vrouwtje die bij alles wat ze zei een buiging naar je maakte. Dus elke dag nadat wij intensief aan ons kleurtje hadden gewerkt konden we genieten van verse vis, Sushi, inktvis en andere lekkernijen. Echt een paradijsje op aarde..

Nu resteren er voor Roos en mij nog 4 weken stage in Kabanga en daarna gaat mijn vakantie met Nick alweer van start. Ik zal jullie voor vertrek nog een keer op de hoogte brengen van de laatste weken en hoe de 6 weken met Nick er uit gaan zien.

Geniet van de tropische temperaturen in NL!

Liefs en een kus!

• 13 Juni 2011 - 11:34

Bea Soepboer:

Lieve Evelien, Wat weer een prachtig verslag en wat een mooie foto's .Het is hier in Warffum bewolkt en een beetje triest. Maar na het lezen van jou vrolijke, spannende, prachtige verhaal en het bekijken van die schitterende foto's gaat het zonnetje hier ook schijnen : ) en beleven we het stiekum een klein beetje mee. De laatste loodjes, en dan komt Nick naar jou toe en dat is volgens mij een fanatstich vooruitzicht. Nog een fijne tijd Evelien, en pas goed op jezelf.
    Lieve groetjes Bea (mem van Klasiena)

• 13 Juni 2011 - 15:25

Ester:

Hee liebie,

Wat weer een mooi verhaal om te lezen. Ongelofelijk de dingen die jullie zien en meemaken. We missen je wel hoor. Het wordt ook straks wel weer tijd dat je thuis komt. Hier gaat alles zijn gangetje, het weer is minder (regen). We zijn gisteren met je ouders, Sel, Martijn en Isa naar Emmen geweest, wij hebben ook al die dieren gezien, hahaha. Nick moest werken en kon helaas niet mee. Hij heeft zijn haar weer aardig lang, staat hem overigens goed. Tja verder niet zoveel nieuws, maar ja je hebt van de week nog met Kris gebeld. Hele dikke knuffel en kus.

• 13 Juni 2011 - 15:53

Natasja:

Lief eefje, fijn dat je het zo leuk hebt gehad! Mooie foto's ook. Veel liefs

• 13 Juni 2011 - 17:31

Kirsten:

Roos & Eef!! Klinkt heerlijk jullie vakantie! Krijg er nog meer zin in nu ik jullie verhalen lees! Het lijkt nu allemaal nog zo'n sprookje! Gister hadden we geen stroom dus vandaag zijn we flink aan de bak geweest met ons persoonlijk verslag. Ook nu hebben we geen stroom meer, dus kunnen we niet echt de puntjes op de I zetten. Wel een beetje balen! Morgen gaan wij naar Dar om spulletjes te kopen van het benefiet geld! Heel veel succes met werken nog & Eef een fijne vakantie met Nick ik lees nog wel waar de reis naar toe gaat! & Roos vlieg jij nog de 11e terug? Kus vanuit het Oosten

• 13 Juni 2011 - 21:50

Christianne:

Daag lieve aap,

Wat klinkt het toch allemaal weer prachtig! Ben jaloers op je mooie verhalen :) lost is er niks bij. geniet er nog van. En ik mis je, gelukkig ben je snel weer terug!

Likje vanuit lissabon

• 14 Juni 2011 - 19:15

Martijn Selma En Isa:

Haaalllloooo mega liebie zusje,

Wat weer een geweldige foto's, hakstikke jaloers op je wereldreis.
    Zoals Ester en Kris al zeiden zijn we naar Emmen geweest, maar dat valt een beetje in het niet nu haha. Er waren in Emmen wel aapjes die elkaar van achteren besprongen, dat dan weer wel.
    Met ons gaat het ook goed, we hebben zin in de komst van ons tweede terroristje en ons nieuwe huis. Donderdag hebben we een ego en krijgen we te horen wanneer de uitgerekende datum is.
    We bellen jou snel, succes nog even met je stage.

Heel veel plezier en pas goed op nick dat ie niet opgegeten wordt door wilde dieren/mensen.

Dikke kus ons

• 16 Juni 2011 - 20:50

Roel, An En Amber:

Lief zusje,

Wat weer een geweldig verhaal om te lezen. De tijd gaat snel. Maar begin je nu toch wel echt te missen, hoor! Voor jou nog vier weekjes en dan weer heerlijk samen met de vriendje. Hier gezellige dagen gehad, met al die feestjes. Amber wordt groot en krijgt steeds meer een eigen mening. We zijn begonnen met het oefenen "tante Evelien" dus dat moet ze kunnen zeggen als je weer terug bent. Hele dikke knuffel, love you kus kus kus

• 19 Juni 2011 - 11:40

Patricia Erik :

wauw wat super om te lezen!!! en wat een heerlijk foto's. ik zal ze straks even aan erik laten zien,kan die ook nog eens vertellen hoe mooi zanzibar wel niet hij heeft daar toen ook 5dagen gezeten. nou nog heel veel succes de laatste weekjes tot nick komt.