Veilig aangekomen - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van Evelien - WaarBenJij.nu Veilig aangekomen - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van Evelien - WaarBenJij.nu

Veilig aangekomen

Door: eveliensmit

Blijf op de hoogte en volg Evelien

20 Februari 2011 | Tanzania, Dar es Salaam

Lieve allemaal,

Vanochtend om 5.00 zijn wij veilig aangekomen in Dar es Salaam. Eerst hadden we een tussenstop in Cairo, de vlucht hier naar toe was af en toe wel even spannend aangezien er een vrij enthousiaste meneer zo nu en dan in het gangpad ging staan om iets in het Arabisch te schreeuwen. Verder verliepen de vluchten heel goed en waren we vrij snel in Tanzania. Onze visa lagen nog niet klaar, maar we hebben geregeld dat we tijdelijk toch het land in konden omdat we een kopie konden laten zien van onze residence permits. Buiten bij het vliegveld stond een taxichafeur met onze naam ons al op te wachten en bracht ons naar een hostel. Ik en rosanne hebben samen een kamertje, met een toilet en douche, dus nog luxe genoeg!! Na een poging tot slapen vandaag zijn we de stad ingegaan om te pinnen en een lekker ontbijt te halen met kokossap, mango's en lichies. Dit is wel iets waar ik kan wennen! onze visa zijn inmiddels ook helemaal in orde en we gaan zo de stad in om ergens wat te gaan eten. Het tijdsverschil met Nederland is 2 uur. Het temperatuurverschil wel erg groot, vanochtend om 5.00 was het al 26 graden wat er ook heeft toegeleid dat mijn ledematen in opgezwollen staat verkeren.

Merk wel dat ik de westerse gewoonten nog niet heel snel achter me kan laten. Geniet er dan nu ook erg van dat ik jullie even kan berichten met het gratis internet in het hostel.

We gaan proberen om morgen een ticket te kopen naar Kigoma zodat we op onze plaats van bestemming komen: Kabanga. Daar aangekomen weet ik niet hoe de faciliteiten zijn en hoe vaak ik kan berichten.

Voor nu gaat alles dus goed en laat ik alles over me heen komen. of zoals de Tanzanian ook wel zeggen: Hakuna Matata

Liefs
Evelien

  • 21 Februari 2011 - 11:40

    Lisette:

    Eefss!! Klinkt goed allemaal:) veel plezier schattie! xx

  • 21 Februari 2011 - 11:55

    Janneke:

    Vrij onrealistisch dat je daar nu zit, maar klinkt als een goed begin!!
    Succes met wennen en ik kijk uit naar het volgende verhaal! liefs

  • 21 Februari 2011 - 18:30

    Roel, An En Amber:

    Hey lief zusje,
    Klinkt goed allemaal. We zijn blij dat jullie goed zijn aangekomen. Zal wel ff wennen zijn daar. Wel lekker warm, we zijn jaloers. Hier vriest het, koud! Pap en mam krijgen vanavond een cursus skype. Ze hebben je mailtje gelezen en zijn weer een beetje gerustgesteld. Goede reis naar Kabanga en geniet! dikke kus van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Dar es Salaam

Evelien

Actief sinds 28 Jan. 2011
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 20328

Voorgaande reizen:

25 Juli 2014 - 29 December 2014

Wereldreis 2014

17 Februari 2011 - 26 Augustus 2011

Stage in Tanzania en reizen in India

Landen bezocht: